Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy
Inspektor ds. Obiegu Dokumentów w Systemie Elektronicznym
Podinspektor ds. Obsługi Rady Gminy
Aurelia Malinowska
ul. Kościelna 85, pok. 1.06, I piętro, 44-266 Świerklany
tel. (32) 432 75 02, 440 87 12
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny urzędowania:
poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400
Do głównych zadań realizowanych przez Inspektora ds. Obsługi Rady Gminy i Sekretariatu Wójta, należy:
- Przygotowanie i obsługa narad i posiedzeń Rady Gminy i Wójta.
- Prowadzenie rejestrów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta.
- Obsługa kancelaryjno-biurowa Rady i Wójta.
- Koordynowanie prac związanych z przygotowaniem, opracowaniem i terminowym przekazywaniem radnym materiałów na sesję Rady.
- Sporządzanie protokołów z sesji, posiedzeń, zebrań, prowadzenie zbiorów protokołów
z posiedzeń i innej dokumentacji Rady. - Opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady i jej organów.
- Prowadzenie rejestru wniosków, opinii komisji i interpelacji.
- Potwierdzanie listy wypłat diet dla radnych.
- Przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady Gminy
Inspektor ds. Obrony Cywilnej
Andrzej Job
ul. Kościelna 85, pok. nr 2.11, II piętro, 44-266 Świerklany
tel. (32) 432 75 34, 440 87 44
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny urzędowania:
co drugi wtorek od 730 do 1530, czwartek od 730 do 1700, i piątek od 730 do 1400
Do zadań na samodzielnym stanowisku ds. obrony cywilnej należy w szczególności:
1.W zakresie Obrony Cywilnej:
- kierowanie i koordynowanie przedsięwzięć obrony cywilnej w podmiotach gospodarczych, instytucjach i organizacjach społecznych,
- przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania systemu wykrywania i alarmowania ludności (SWA) oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO) i utrzymywanie ich w gotowości do działania,
- planowanie, koordynowanie oraz nadzorowanie tworzenia oraz przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej na terenie Gminy,
- opracowanie gminnego planu obrony cywilnej oraz nadzorowanie opracowania planów
w zakładach pracy, instytucjach i podmiotach gospodarczych, - prowadzenie gospodarki materiałowej na potrzeby obrony cywilnej, konserwacja, przechowywanie, terminowa obsługa oraz legalizacja przyrządów dozymetrycznych,
- planowanie i organizowanie zakupów sprzętu dla formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,
- planowanie potrzeb w zakresie budowli ochronnych, prowadzenie ewidencji obiektów, przygotowywanie funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych oraz innych obiektów ochrony ludności,
- przygotowanie i realizowanie zadań związanych z zaciemnianiem oraz wygaszaniem oświetlenia w podmiotach gospodarczych i instytucjach zlokalizowanych na terenie Gminy,
- koordynowanie przedsięwzięć dla zorganizowania i przeprowadzenia ewakuacji załóg zakładów pracy oraz ewakuacji pozostałej ludności i mienia,
- planowanie procesu szkolenia kadry kierowniczej, formacji obrony cywilnej, powołanych zespołów oraz załóg zakładów pracy z zakresu ochrony ludności,
2. W zakresie spraw obronnych:
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem obronnym, gotowością obronną,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dot. osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
- prowadzenie spraw dotyczących akcji kurierskiej,
- prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- prowadzenie spraw związanych z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony.
3. W zakresie zarządzania kryzysowego:
- bieżąca analiza oceny zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym, siłami naturyi nadzwyczajnymi zagrożeniami środowiska, Opracowywanie planów i programów zarządzania kryzysowego w zakresie zapobiegania, przygotowania, reagowania i odbudowy,
- dokonywanie uzgodnień współdziałania jednostek organizacyjnych administracji rządowej, samorządowej i jednostek administracji zespolonej w zakresie zwalczania zagrożeńi prowadzenia akcji ratowniczych, mających na celu ochronę ludności,
- opracowywanie planów i programów przedsięwzięć w zakresie zarządzania kryzysowego,
- koordynowanie z upoważnienia Wójta udzielania pomocy sąsiednim miastom i gminom dotkniętych sytuacjami kryzysowymi,
- wspomaganie logistyczne jednostek prowadzących akcję ratowniczą,
- współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Miejską Komendą Straży Pożarnej, Komendą Miejską Policji, Pogotowiem Ratunkowym,
4. W zakresie BHP.
- prowadzanie prac w zakresie warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków .
5 W zakresie ppoż.
- wyposażenie budynku w sprzęt pożarniczy i ratowniczy oraz środki gaśnicze zgodnie z zasadami określonymi w przepisach oraz zapewnienie konserwacji i naprawy sprzętu ppoż.,
- ustalenie sposobu postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
Inspektor ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji
Andrzej Majtyka
ul. Kościelna 85, biuro nr 2.04, II p., 44-266 Świerklany
tel. (32) 432 75 79
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny urzędowania:
poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400
Do głównych zadań realizowanych przez Inspektora ds. Informatyki, należy:
w zakresie informatyki:
-
organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
-
dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,
-
zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
-
konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
-
integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
-
nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
-
określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
-
bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
-
koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,
-
zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
-
szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
w zakresie bezpieczeństwa informacji:
-
udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
-
nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,
-
nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,
-
opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
-
pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
-
nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
-
identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
-
monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
-
sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.
Inspektor ds. Obiegu Dokumentów w Systemie Elektronicznym
Justyna Winkler
ul. Kościelna 85, parter - Kancelaria Ogólna, 44-266 Świerklany
tel. (32) 432 75 00, 440 87 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
godziny urzędowania:
poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400
Do głównych zadań realizowanych należy:
-
Przyjmowanie i rozdział korespondencji, przesyłek i dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych na poszczególne komórki Organizacyjne Urzędu,
-
Rejestrowanie w Systemie SEKAP pism wpływających i wychodzących z Urzędu,
-
Rejestrowanie i wysyłanie korespondencji i przesyłek
-
Archiwizacja dokumentów elektronicznych
-
Aktualizacja bazy danych w Biuletynie Informacji Publicznej
Audytor Wewnętrzeny
Iwona Mazur
ul. Kościelna 85, II p. - biuro radcy prawnego, 44-266 Świerklany
tel. (32) 432 75 00, 440 87 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Na stanowisku ds. audytu wewnętrznego są realizowane zadania z zakresu audytu wewnętrznego określone przepisami ustawy o finansach publicznych i innymi przepisami prawa.